CNsigla noua
U4energy
nenitescu

U4energy

The European School Challenge
Colegiul Tehnic “Costin Neniţescu” din Bucureşti  participa la concursul U4energy alaturi de scoli din întreaga Europă
  Prima rundă a concursului U4energy a fost lansată oficial în septembrie 2010. Competitia se incheie in mai 2011.

Site-ul oficial al competitiei este http://www.u4energy.eu/web/guest/home

logo_mic
image_gallery
logo_mic

Proiectul va urmări să promoveze un mod mai eficient de utilizare a energiei în viaţa de zi cu zi în rândul elevilor. Adevărata soluţie a marilor probleme ecologice trebuie căutată mai ales în atitudinea şi responsabilitatea fiecăruia dintre noi.

Colaj_activitati_campanie

Echipa Colegiului Tehnic “Costin Nenitescu” este coordonata de profesorii:

Componenta A

Măsuri privind eficienţa energetică la şcoală

prof. Adina Vasilica

Me and the energy-“the beginning of a beautiful friendship”

Proiectul nostru Me and the energy-“ the beginning of a beautiful frendship” din cadrul concursului şcolar U4energy – Categoria A urmăreşte să promoveze un mod mai eficient de utilizare a energiei în viaţa de zi cu zi în rândul elevilor noştri şi de ce nu şi al profesorilor.

  • Primul pas a fost completarea chestionarului de către toţi elevii şi profesorii participanţi la Categoria A la începutul perioadei de desfăşurare a concursului şcolar U4energy. Scopul acestuia fiind monitorizarea progresului  în ce priveşte optimizarea consumului de energie.
  • Chestionarul ne-a ajutat însă să iniţiem discuţii, dezbateri în cadrul CŞE şi ne-a dat idei în stabilirea planului nostru de economisire a energiei. sa-si imagineze viata fara electricitate. Dezbatere “Incearcă o zi fără electricitate.”( ce am fi făcut înainte de a se descoperi electricitatea?/ privind cu 100 de ani în urmă). Elevii au nevoie să ştie de ce este important să economisim energia şi pentru a convinge pe alţii să facă acelaşi lucru, este util să se utilizeze instrumentele din kit-ul U4energy pentru a monitoriza progresul, pentru a înţelege obiectivele de reducere şi, de asemenea, pentru a tipări şi afişa informaţiile pentru întreaga şcoală.
  • Prima idee apărută a fost necesitatea realizării unui audit energetic.
  • În scopul realizarii unui audit energetic cuprinzator pentru scoala s-a format o echipă formată atât din elevi cât şi din profesori. Este important să se stabilească această provocare pe un fundal de muncă elevi- profesori în care, investigăm modul în care consumăm energie cât şi consecinţele şi impactul potenţial al acestui consum.
  • Pentru a realiza un audit energetic, un prim pas consta în evaluarea costului consumului de energie şi în evaluarea măsurilor ce trebuie luate pentru a avea o eficienţă energetică cât mai mare. Am făcut un audit energetic simplu prin forţe proprii, fără ajutorul unui auditor energetic extern profesionist.
  • Au fost estimate cerintele/consumurilor de energie pentru aparatura electrica si termică, au fost calculate costurilor pentru energie; am dezbătut aspectele legate de emisiile de CO2 şi cum se calculeaza acestea şi am gândit un plan de derulare a unor actiuni pentru reducerea pierderilor şi consumului de energie.
  • Ca un pas final, dupa colectarea datelor şi informaţiilor despre performanţele energetice din şcoală, este timpul să se stabilească şi un set de măsuri pentru economisirea de energie Pe perioada verificării, am putut descoperi la şcoală locurile cu pierderile de energie semnificative. Un audit energetic are consecinte asupra eficienţei sistemelor de încălzire şi răcire folosite la scoala si ne-a arătat căile de conservare a apei, căldurii şi electricităţii. Scopurile acestuia  este de a concepe o lista de recomandări, atât tehnice cât şi de comportament, care va vor ajuta în reducerea pierderilor şi consumului de energie.
  • Inregistrarea si calcularea consumului de electricitate şi de combustibil folosind kit-ul de economisire a energiei. Efectuarea calculelor referitoare la economiile de energie realizate în timpul anului de concurs/an curent (2010-2011) în comparaţie cu anul de referinţă (2009-2010).
  • Activitate finală “Amprenta de carbon- află cât risipeşti din viitorul tău”- vom calcula amprenta pe baza de carbon a şcolii, utilizand calculul on-lin, prin www.carbonfootprint.com. Completarea chestionarului de către toţi elevii şi profesorii participanţi la Categoria A la sfârşitul perioadei de desfăşurare a concursului şcolar U4energy pentru a monitoriza progresul lor.

Componenta B

Cele mai bune practici pedagogice de sensibilizare în ce priveste optimizarea consumului de energie

prof. Felicia Huides, prof. Madalina Nica si prof. Mihaela Eftimie

logo_mic

LECTIA DE ENERGIE

http://www.nenitescu.ro/lectii/lectiadeenergie/

Componenta C

Cea mai bună campanie de conştientizare în ce priveşte eficienţa energetică

prof. Mihaela Eftimie, prof. Felicia Huides si prof. Madalina Nica

IMGP3240

IMGP3252
IMGP3249
IMGP3260
IMGP3256
IMGP3242
IMGP3241
Pliant U4 energy_Page_1
Poster
Pliant U4 energy_Page_2
afis U4 energy