Mai buni cu fiecare zi

Școala este "locul de muncă" al elevilor. Și ca la orice loc de muncă, trebuie să-ți facă plăcere să mergi acolo, să te simți bine între colegi și să ai oportunități de dezvoltare personală.
De aceea, școala noastră oferă astfel de oportunități prin derularea a numeroase proiecte și programe de educație non-formală și prin implicarea tuturor elevilor în aceste activități complementare.

Elevii clasei a XI-a F, calificarea Operator industria de medicamente și produse cosmetice, au avut în perioada 14 – 17 iunie, ultima săptămână de stagii de practică.

Elevii s-au implicat într-o activitate practică pe cât de frumoasă, pe atât de utilă: au preparat săpun handmade. Săpunul a fost realizat prin metoda de saponificare la rece, o metodă folosită în cazul produselor de calitate superioară.

Săpunul obținut prin metoda la rece are conținut foarte ridicat de glicerină, ceea ce conferă acestuia proprietăți emoliente deosebite.

În cazul săpunurilor obținute industrial, glicerina este extrasă pe parcusul reacției de saponificare și se utilizează în prepararea altor produse cosmetice.

Elevii clasei a XI-a F au preparat doua tipuri de săpun: un săpun de lavandă și un săpun cu boia dulce. La ambele rețete au fost folosite uleiul de măsline, ulei de cocos, ulei esențial de lavandă, flori de lavandă – pentru săpunul de lavandă, iar în cazul săpunului colorat s-a folosit boia dulce și ulei esențial din mandarine. Săpunurile pe bază de lavandă sunt reparatoare cutanate, cicatrizante. Săpunurile pe bază de ulei de mandarine conferă pielii un aspect vibrant, o stare de bine, fiind un ulei citric.

         Vineri, 20 mai 2022,  scriitoarea ANA BARTON s-a întâlnit cu  elevii din clasele  a X-a C, a X-a E și a XI-a B. Le-a vorbit despre cărți, despre citit, despre scris, despre relații și le-a dăruit caiete și stilouri. Le-a dăruit TIMP. Le-a explicat despre importanța scrisului de mână. “N-am mai scris cu stiloul din clasa a II-a”, a mărturisit un elev. Și au scris. Au scris ce-au vrut mâinilor lor. A fost un exercițiu emoționant. “SCRIE-TE!”, i-a sfătuit.

         Nu putea lipsi din acest dialog liber  ecranul albastru. Invitata le-a  împărtășit elevilor  idei despre noile tehnologii și le-a dat ca exemplu cartea lui Manfred Spitzer, “Demența digitală” .
           “Azi i-am cunoscut pe tinerii de la a X-a C de la Colegiul Tehnic „Costin Nenițescu”. M-a invitat diriginta lor, Ana Maria Bădiță, un soare și jumătate, dacă nu cumva un soare și trei sferturi. Mi-a făcut cunoștință și cu alți profesori din liceu și-am avut senzația că acolo e o galaxie nouă, una unde profesorii iubesc și prețuiesc elevii, elevii iubesc și prețuiesc profesorii, unde toată lumea e fericită la școală. M-am împărtășit și eu din fericirea lor, că sînt oameni generoși.
Am vorbit noi multe azi. Și despre citit, și despre noile tehnologii, cartea lui Manfred Spitzer, „Demența digitală”, a fost mult pomenită azi, am și scris ce-au vrut mîinile noastre, ocolind pe cît a fost cu putință mintea cea învățată să controleze ea tot – mulțumim frumos, Pelikan România, pentru stilouri și caiete –, am auzit și „N-am mai scris cu stiloul din clasa a II-a”, m-am bucurat de felul în care știu ei să fie liberi pentru că n-a fost nevoie să-i rog de două ori să ne tutuim, au vrut din prima și mi s-a părut că le-a plăcut treaba asta, am trăit un dialog intens timp de două ore, ne-am oglindit unii în alții fără frici, fără să apărăm imagini, și știu deja că privirile lor vor rămîne cu mine multă vreme de-acum înainte. A fost o zi cu sori, mulțumesc pentru lumină.” Ana Barton

Astazi 9 mai 2022 au fost prezentate  domeniile de licență – specializările  de la Facultatea de Ingineria și Gestiunea Producțiilor Animaliere din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară.

Au fost prezenți elevii  din clasele a XI a B respectiv a XII a B, domeniul : Industrie alimentară, specializarea Tehnician analize produse alimentare.

A fost prezentat un scurt istoric al facultății, dotarile acesteia,  procedura de admitere precum și actele necesare admiterii în sistemul universitar.

Domeniile de licență- specializări prezentate  au fost :

  • Zootehnie – Zootehnie
  • Ingineria produselor alimentare

– Tehnologia produselor agroalimentare

-Protecția consumatorului și a mediului

  • Științe inginerești aplicate – Științe gastronomice

Durata studiilor: 4 ani

Forma de invățământ: cursuri de zi

Elevii au dat dovadă de interes, recunoscând ca ar fi interesati sa urmeze cursurile la una din specializările specificate mai sus.

Fii avocat în școala ta este un proiect care face parte din Programul de educaţie juridică organizat de Uniunea Naţională a Barourilor din Romȃnia și de Baroul București în colaborare cu instituţiile de învăţămȃnt preuniversitar.

Activităţile, coordonate de dl avocat Cătălin Preotu, se  desfășoară în liceul nostru timp de cinci săptămȃni , începȃnd cu data de 5 mai 2022. Sunt implicaţi în acest proiect elevi de la clasele a IX a C, a X a A si a XI a D.

Pornind de la studii de caz, elevii au oportunitatea de a se informa, de a-și exprima părerea și de a pune întrebări referitoare la: libertate și reguli, tipuri de infracţiuni, traficul de persoane, măsuri de apărare a minorilor,  păstrarea secretului referitor la viaţa privată sau la corespondenţă, infracţiuni contra patrimoniului, traficul de droguri, criminalitatea cibernetică , comerţul electronic. Așadar, teme de interes maxim în societatea actuală!

În săptămâna 11-14 aprilie 2022, clasele a IX-a C, a X-a B, F, G, a XI-a A,C,D și a XII-a B, C și E au participat la activități cu tema „Educație pentru mediu”. Acestea s-au desfășurat sub diferite forme: dezbateri, prezentări de materiale educaționale, vizionări de filme specifice.

Activitățile au avut ca scop prezentarea unor modalități de reducere a emisiilor de carbon, de schimbare a obiceiurilor individuale zilnice sau a unor modalități care să ajute la înțelegerea impactului poluării asupra mediului și calității vieții, precum și prezentarea unor moduri de viaţă durabile și sustenabile prin cultivarea interesului pentru menţinerea unui mediu înconjurător curat. Au vizat, de asemenea, dezvoltarea conștiinței, la elevi, pentru protejarea mediului înconjurător, pentru promovarea de soluții ecologiste la problemele de mediu din România – protejarea spațiilor verzi urbane și găsirea unor măsuri de depoluare a orașelor, conștientizarea consecințelor schimbărilor climatice, responsabilizarea personală a tuturor membrilor comunității, înțelegerea valorii demersului personal și stabilirea rolurilor, a etapelor și a țintelor campaniilor ecologice naționale și mondiale.

Ziua de 11 aprilie 2022 a fost dedicată Educației financiare. Elevii de la clasele a IX-a A, a IX-a E, a X-a A, a X-a B, a XI-a B, a XI-a C și a XI-a F au participat la activități specifice, care au urmărit evidențierea importanței educației financiare solide pentru definirea unui parcurs socio-profesional pozitiv.
Prin intermediul acestor activități, elevilor le-au fost prezentate diferite strategii de gestionare a banilor și modalități de corelare a cunoștințelor acumulate în școală cu realitatea economică. Activitățile au urmărit, de asemenea, conștientizarea elevilor asupra aspectelor financiare ale vieții de zi cu zi și formarea unor deprinderi de explorare/investigare a fenomenelor bancare și financiare.

În zilele 23 si 24 martie 2022, la Colegiul Tehnic “Costin D. Nenițescu”, Centrul de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Sector 3, București (CPECA Sector 3) a desfășurat activități de prevenire și combatere a consumului de droguri și alternative de petrecere al timpului liber. Au participat clasele a IX-a A, B, D, E și a X-a B, D.
Activitățile se înscriu în seria acțiunilor de prevenire și combatere a consumului de droguri din cadrul parteneriatului Agenției Naționale Antidrog (A.N.A.) cu Ministerul Educației.
Linkuri utile: http://ana.gov.ro

Elevii clasei a X-a A, însoțiți de doamna dirigintă, au vizitat Galeria de Artă Romȃnească Modernă  din cadrul Muzeului Naţional de Artă al Romȃniei. Ghidul muzeului a intermediat întȃlnirea cu lucrări celebre semnate de Theodor Aman, Theodor Pallady, Nicolae Grigorescu, Ion Andreescu, Constantin Brȃncuși, Dimitrie Paciurea.

Ziua Internaţională a Francofoniei

         În fiecare an, la 20 martie, cele 84 de ţări şi guverne de pe cinci continente, având statutul de membri sau observatori ai Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei, sărbătoresc Ziua Internaţională a Francofoniei. Această dată marchează comemorarea semnării, în 1970, la Niamey (Niger), a tratatului referitor la crearea Agenţiei de Cooperare Culturală şi Tehnică (ACCT), devenită ulterior Organizaţia Internaţională a Francofoniei (OIF, 2002). Sediul OIF se află la Paris.

Focus Francophonie

      În perioada 14-18 martie 2022, în cadrul proiectului Focus Francophonie s-au desfășurat la Colegiul Tehnic Costin D. Nenițescu din București mai multe activități dedicate Zilei Internaționale a Francofoniei. Astfel, elevii din clasele  a IX-a D, a IX-a E, a X-a B, a X-a C, a X-a G, a XI-a B, a XI-a E, a XII-a C au realizat prezentări PowerPoint, afișe, colaje, au confecționat steagurile țărilor francofone/felicitări/ Turnul Eiffel în format 3D, au pictat tricouri cu mesaje în limba franceză, au citit un fragment în limba franceză din opera preferată, au interpretat melodii în limba franceză, au realizat fotografii despre tema dată etc.

“Ziua Națională a Meseriilor”, instituită prin lege din anul 2019, este dedicată organizării de evenimente educaţionale pentru promovarea învăţământului profesional şi tehnic, precum şi a meseriilor, în general.

Pentru școala noastră, ziua de 11 martie 2022, “Ziua Națională a Meseriilor”, a constituit un prilej binevenit pentru organizarea unor întâlniri cu reprezentanți ai unor firme din Capitală, cu părinți, profesori universitari de la UPB, precum și cu foști absolvenți ai liceului, actuali studenți ai UPB.
Programul zilei s-a axat pe prezentări și discuții despre noile meserii, generate de dezvoltarea tehnologiei și de evoluția rapidă a digitalizării, precum și pe schimbarea paradigmei educaționale la nivel mondial, pe oportunități de învățare activă și pe cultura formării profesionale.
De asemenea, discuțiile au vizat și creşterea gradului de conştientizare a nivelurilor de calificare profesională recunoscute la nivel internațional şi modalități de schimbare a mentalităţii în privinţa importanţei şcolilor de calificări profesionale recunoscute.

Pe 3 martie 2022, elevii clasei a XII-a C s-au mobilizat exemplar în contextul crizei umanitare din Ucraina. Au donat alimente neperisabile, lapte praf, apă, pamperși, produse de igienă pentru adulți și copii.
Tragedia acestor oameni i-a sensibilizat și i-a determinat să își dorească să contribuie la ajutorul oferit de populația României, încercând să aducă astfel o rază de speranță, să transmită că acei oameni care au nevoie de ajutor nu sunt singuri în această încercare. Faptul că au putut să ajute i-a făcut să se simtă mai aproape de alți oameni, să simtă ca au mai atenuat din tragedia refugiului.
Cu fiecare activitate de voluntariat, copiii devin mai responsabili și mai altruiști.

Sărbătorită din anul 1986, Ziua Mondială a Scriitorilor a fost propusă de Congresul Internațional al PEN Club. Organizația PEN Club International (poeți, eseiști, nuveliști) a fost fondată la Londra în 1921 și este o asociație ce include scriitori ai tuturor genurilor literare, de la traducători și jurnaliști până la istorici, și are ca scop promovarea prieteniei și colaborării intelectuale între scriitorii din întreaga lume. Ideea fondării acestei asociații a venit de la scriitorul englez C. A. Dawson Scott, iar primul președinte a fost scriitorul englez John Galsworthy. Mai mult, această organizație a fost considerată drept primul ONG din lume, iar printre membrii ei s-au numărat scriitori cum ar fi Joseph Conrad, Elizabeth Craig, George Bernard Shaw şi H.G. Wells.
În prezent, PEN International are filiale în peste 100 de țări și este cea mai mare organizație literară din lume, una din principalele sale preocupări fiind lupta pentru libertatea cuvântului.
Există filială și în România-PEN Clubul Român. A fost fondat în 1923, iar printre membri și inițiatori s-au aflat și mari poeți și scriitori români-Lucian Blaga, Ion Barbu, Camil Petrescu, Ion Pillat, Liviu Rebreanu, Mihail Sebastian, Mircea Eliade, Ion Minulescu, Octavian Goga, Vasile Voiculescu. Deși o perioadă nu a funcționat, PEN Clubul Român și-a reluat ulterior activitatea, sub coordonarea poetei Anei Blandiana.
Pe 3 martie 2022, de Ziua Mondială a Scriitorilor, elevii din clasele a IX-a D, a X-a F, a XI-a A și a XI-a B au realizat postere, au vorbit despre scriitorii preferați, despre operele acestora, etc.

Ziua naţională a lecturii este marcată, începând din anul 2022, la data de 15 februarie.
A fost aleasă data de 15 februarie deoarece reprezintă ziua de naştere a două mari personalităţi ale României: Titu Maiorescu (membru fondator al Academiei Române și personalitate remarcabilă a României de la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea. Ales deputat în 1871, a inițiat o serie de proiecte de lege pentru reorganizarea învățământului rural, inclusiv acela de introducere a limbii române ca obiect de învățământ în licee. A fost profesor la Facultatea de Litere și Filosofie si rector al Universității din București între anii 1892 și 1897, prim-ministru al României între anii 1912 și 1914 si autorul celebrei teorii sociologice a “formelor fără fond”, baza junimismului politic și “piatră de fundament” pentru operele celebre ale lui Mihai Eminescu, Ion Luca Caragiale, Ion Creangă și Ioan Slavici ) şi Spiru Haret (matematician, astronom și pedagog român de origine armeană, membru titular al Academiei Române, renumit pentru organizarea învățământului modern românesc din funcția de ministru al educației, pe care a deținut-o de trei ori. El a fost, poate, cel mai mare reformator al școlii românești din secolul al XIX-lea).
Ziua Națională a Lecturii a fost sărbătorită la Nenițescu în intervalul 11.00-11.15 prin citirea/lecturarea cu voce tare a unor fragmente din cărțile preferate ale elevilor și profesorilor – la clasele a IX-a C, a X-a B, a X-a C, a XI-a A și a XII-a D.

Ziua Culturii Naţionale este marcată în fiecare an, începând din 2011, la 15 ianuarie, data aleasă fiind aceea a naşterii poetului naţional al românilor, Mihai Eminescu (1850-1889).
Școala noastră derulează Proiectul “Dor de Eminescu în săptămâna în care se celebrează ziua de naștere a lui Eminescu și Ziua Națională a Culturii. Anul aceasta, între 10 și 16 ianuarie 2022,  s-au implicat în proiect clasele a IX-a A, a IX-a E, a X-a A, a X-a C, a XI-a A , a XI-a F, a XII-a A.
Profesorii din aria curriculară Limbă și Comunicare desfășoară activități diverse, de la recitări de poezii în limbile română, engleză, spaniolă și franceză, vizionări de filme despre personalitatea lui Eminescu- evocat de alți mari poeti, scriitori și critici literari cum ar fi Tudor Arghezi, Ioan Slavici, George Călinescu, până la expoziții de carte din biblioteca școlii și de proiecte ale elevilor- desene, colaje care ilustrează viziunea lor despre Poetul Nepereche al României.

Școala de Bani este programul național de educație financiară al Băncii Comerciale Române care se adresează tuturor categoriilor de vârste (adulți, tineri, adolescenți și copii) care își propune să contribuie la creșterea gradului de educație financiară din țară.

În școala noastră s-a derulat cursul de educație financiară ” Cum să fii responsabil financiar?”.  Elevii au fost învățați să își gestioneze banii cu responsabilitate, să înțeleagă care sunt factorii care îi determină să ia anumite decizii financiare, cum să economisească pentru a-și îndeplini mai ușor anumite dorințe și cum să folosească banii ca un instrument care să-i ajute să se dezvolte și să aibă o viață mai bună.

Au fost vizionate materiale video, au avut loc discuții cu elevii din clasele a X-a A, B, C, F, a XI-a A, B, C,  D, F, iar la final aceștia au completat pe platforma dedicată un scurt quiz în urma căruia au obținut diplome de participare.

Baterel, Eroul Reciclării este o campanie națională de educație ecologică, de colectare selectivă și reciclare a deșeurilor destinată tuturor elevilor.

Au colectat deșeuri electrice și electrocasnice, precum și baterii uzate, elevii din clasele a IX-a E, a XI-a A, a XI-a E, a XII-a A, a XII-a E.

Baterel, Eroul Reciclării este o campanie națională de educație ecologică, de colectare selectivă și reciclare a deșeurilor destinată tuturor elevilor.

Provocările lansate lunar stimulează creativitatea și încurajează gândirea critică și competențele civice, iar premiile oferite stimulează competiția între elevi.

Provocarea 2 a mobizat elevi din clasele a IX-a E, a XI-a A și a XII-a E care au realizat globuri din deșeuri electrice și electronice cu care au împodobit bradul care prin tradiție se află la intrarea în școală, în fiecare an, în luna decembrie. Fiecare obiect creat a fost însoțit de câte o prezentare demnă de un glob fermecat prin care să putem spera la o planetă mai curată.

Obiectivul acestui proiect a fost realizarea de produse Eco Friendly, decorațiuni de Crăciun din materiale reciclabile, biodegradabile, educarea relaţiilor umane în cadrul comunităţii, precum și sensibilizarea prin acțiuni de recunoștință și caritate, valorificând, în același timp, şi potenţialul de creativitate al copiilor şi al dascălilor.

Au participat elevi din clasele a IX-a E, a X-a C, a X-a F, a XI-a A, a XII-a E.

GIRLS GO CIRCULAR este un proiect educațional finanțat de Uniunea Europeană și implementat de Junior Achievement în opt țări – Bulgaria, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, România, Serbia, Ungaria. Se adresează tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani și urmărește să încurajeze fetele, în special, fără a exclude băieții, să se orienteze către domeniile STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică).
Proiectul GIRLS GO CIRCULAR este un program de învățare online despre economia circulară, urmărind dezvoltarea competențelor digitale și antreprenoriale ale fetelor din Europa cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani.

Din liceu au participat elevi din claseele a IX-a E, a XI-a A, a XII-a E.

girls go circular

Elevii clasei a XI-a C au amenajat “COLȚUL DE COMPOSTARE DIN CURTEA ȘCOLII”, ca o formă de încurajare a reciclării selective și a eliminării resturilor biodegradabile.

“La TINEri este Puterea” este un proiect al cărui scop este de a ajuta participanții să devină activi pe piața muncii, să fie motivați să își continue studiile, să-și descopere și să își dezvolte potențialul și este destinat tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 25 de ani.

A fost lansat la nivel național de compania Coca-Cola HBC România în parteneriat cu Asociația The Social Incubator și este implementat la clasele a XI-a și a XII-a, fizic/online, sub forma unor ateliere de lucru, susținute de trainieri pentru dezvoltarea personală și profesională a participanților, și pe aplicația mobilă, cu ateliere interactive pentru tineri.

La nivelul liceului au participat la acest proiect elevii claselor  a XI-a A, a XI-a C, a XI-a D, a XI-a E, a XI-a F și a XII-a B, a XII-a C, a XII-a E.

În săptămâna 1-19 noiembrie 2021, la nivelul unității de învățământ s-a derulat Campania “19 Zile de activism civic”.

Activitățile s-au desfășurat sub formă de ateliere de lucru, realizare de desene-mesaj pornind de la exprimarea opiniilor pe scurt, anonim, și încheind cu discuții pe marginea unor situații ipotetice și cu prezentarea rezutatelor unui Studiu Sociologic referitor la abuzul și neglijarea copiilor, realizat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice și Organizația „Salvați Copiii”.

“Prevenirea pericolelor TIC (tehnologia informației și a comunicațiilor)” a fost abordată la clasele a IX-a A, a X-a C, a XI-a E, F, a XII-a E, in timp ce “Prevenirea violenței și abuzului sexual asupra copiilor” –tema principală 2021, “Prevenirea neglijării” și “Prevenirea dependenței și a abuzului de substanțe” au fost discutate la clasele a XI-a A, a X-a F, a X-a C, a XII-a C și a XII-a D.

S-au organizat activități variate, de la work-shop-uri, afișe, colaje pe teme referitoare la prevenirea abuzurilor până la realizarea de desene care să scoată în evidență mesajele anti-violență ale copiilor, realizarea de proiecte media, filme și clipuri cu mesaje anti-violență.

eLiberare este un proiect de educație socială care urmărește prevenirea și combaterea traficului de persoane și a exploatării sexuale în România.

Strategia proiectului are 4 direcții fundamentale: informare și conștientizare, training-uri de prevenire, identificare și referire, asistență externă pentru reintegrare și Advocacy & Politici publice.

Anul acesta, au participat la proiect clasele a X-a B, C, E, F, a XI-a A, D, E, F, a XII-a A, B, E.

În vederea creșterii conștientizarii liceenilor din Sectorul 3 privind importanța chimiei în viața de zi cu zi și încurajarea lor să aleagă o carieră în domeniul științelor exacte, dar și pentru îmbunătățirea performanțelor profesorilor de chimie, în special în domeniul chimiei practice, ținând cont de rolul esențial al acestora în formarea elevilor, în data de 22.10.2021 a fost încheiat un Protocol de colaborare între Colegiul Tehnic “Costin D. Nenițescu” și Asociația INFORMART.

Colaborarea între cele două instituții se desfășoară în cadrul proiectului CHIMIE 360 – împreună în lumea Chimiei, implementat de Asociația INFORMART, în parteneriat cu Universitatea din București și lnstitutul Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Fizica Materialelor și finanțat de Primăria Sectorului 3 din fonduri nerambursabile de la bugetul local.

Astfel, în data de 22.10.2021, reprezentanții Asociației INFORMART, Dr. Mihaela Florea și Dr. Florentina Neațu, au susținut on line prezentarea intitulată „Chimia de lângă noi”, la care au participat un număr total de 60 de elevi, din clasele a IX-a A, a X-a A și a XII-a A.

 

Aptitudinile şi experienţa practică influenţează mai bine de trei sferturi din deciziile pe care le luăm zilnic. Cunoştinţele dobândite în şcoală sunt utile în măsura în care pot fi folosite în viaţa reală, dar ceea ce face diferenţa între o slujbă şi o carieră de succes este experienţa de viaţă.

Dacă vrei să afli cum să îţi conduci propria afacere, să înveți să comunici eficient, să îţi administrezi finanţele sau să-ți găsești drumul în viaţă, Junior Achievement România te poate ajuta!

Prin programele de educaţie economică, antreprenorială, financiară şi de orientare în carieră, elevii de liceu învaţă ce presupune o carieră bazată pe valori etice, succesul profesional şi mecanismele economiei de piaţă.

În acest an, școala noastră derulează programe de Educație economică și financiară (a XI-a A, a XII-a E), Educație antreprenorială (a IX-a E, a XI-a A), Educație pentru sănătate (a XI-a A, a XII-a E), Educație STEM (a IX-a E, a XII-a E).

JA inspire

Ziua Europeană a Limbilor vorbite este o manifestare care celebrează diversitatea lingvistică, plurilingvismul, învățarea limbilor străine  pe durata vieții și are ca obiectiv atragerea atenției asupra învățării unei limbi străine și sensibilizarea publicului cu privire la existența și valoarea tuturor limbilor vorbite în Europa.

La noi în școală, activitatea s-a desfășurat pe 26 septembrie 2021 cu elevii clasei a X-a C.

“Noaptea Cercetătorilor Europeni” este un eveniment promovat de Comisia Europeană, înscris în seria acțiunilor Marie Skłodowska-Curie și care și-a propus să celebreze Știința ca Erou ce a făcut posibilă deschiderea lumii.
Desfășurat anual, în ultima zi de vineri a lunii septembrie, evenimentul din 24 septembrie 2021 a fost organizat în 29 țări, peste 400 orașe europene și nu numai găzduind întâlniri cu cercetători și oameni de știință. “Noaptea Cercetătorilor” se adresează minților curioase, oferind o paletă largă de activități științifice și educative. De asemenea, această inițiativă are ca scop atragerea tinerilor spre o carieră în cercetare.

Vineri, 24 septembrie 2021, elevii clasei a XII-a C au participat la acest eveniment european în cadrul căruia au aflat despre cele mai noi descoperiri din domeniul fizicii și chimiei, al știintei, în general. Copiii au fost foarte interesați de ultimele descoperiri astronomice, de experimente menite să explice anumite fenomene atmosferice și de întreaga manifestare, care s-a dovedit o adevărată călatorie in lumea experimentelor inedite.

În perioada 20 septembrie – 10 octombrie 2021, Ministerul Educației împreună cu UNICEF au organizat „Cea mai mare lecție despre vaccinare”, o activitate dedicată informării corecte a elevilor în privința vaccinării și a măsurilor de siguranță sanitară în școală, care a fost desfășurată cu elevii claselor a IX-a A, a XI-a A, a XI-a E și a XII-a E.

În cadrul activităților au fost purtate discuții libere despre COVID-19 – ce este și cum poate fi prevenit, au fost prezentate materiale informative, s-a răspuns la cele mai frecvente întrebări legate de vaccinare și s-a vorbit despre știrile false care inundă rețelele de socializare, cu scopul combaterii dezinformării.

Clubul de Lectură Nenibook a fost înființat în 2018 la inițiativa prof. Ioana Grosuleac și cu sprijinul Ariei Limbă și Comunicare.

Se bazează pe un parteneriat activ și permanent cu Editura Art, care sponsorizează clubul cu 50% din valoarea titlurilor achiziționate de la editură, prin intermediul clubului. Acest fapt a atras numeroși elevi de la toate profilurile si specializările, care au avut astfel acces la sute de titluri de referință din literatura română și universală. Pe lângă achiziționarea de cărți, clubul a organizat concursuri de recenzii si de creație literară cu premii și diverse alte activități cu largă implicare a elevilor : Blind Date cu o carte, Poezie pe farfurie, Târgusor de carte la Nenitescu, Concurs de asamblat căsuțe de turtă dulce. Clubul are acum și locul său dedicat în liceu (sala 24) și reprezentare virtuală (pagina Nenibook).